UNIDAD 4. TEMA 2: MAKE PLANS WITH SOMEONE.

Volver al temario


Tema 2: MAKE PLANS WITH SOMEONE.

HACER PLANES CON ALGUIEN.



                              Audio general 4.2.

CLASS 1. CLASE 1.


VOCABULARY. VOCABULARIO.


                                         Audio 4.2.1

To schedule a meetingTo arrange a meetingTo suggest a date and timeTo confirm
Programar una reuniónOrganizar una reuniónSugerir una fecha y horaConfirmar

To rescheduleTo cancelWould likeWould be
ReprogramarCancelarGustaríaSería/estaría


GRAMÁTICA


En esta serie de oraciones, vamos a practicar algunos verbos y expresiones relacionados con la planificación y organización de reuniones. Usaremos verbos como "programar" (to schedule), "organizar" (to arrange), "sugerir" (to suggest), "confirmar" (to confirm), "reprogramar" (to reschedule) y "cancelar" (to cancel). Además, utilizaremos algunas expresiones útiles como "gustaría" (would like) y "sería/estaría" (would be) para hablar de preferencias y sugerencias en relación a fechas y horarios. 


                                        Audio 4.2.2

Ejemplos:

She schedules a meeting every Monday morning.
Ella programa una reunión todos los lunes por la mañana.

The sales manager arranges a meeting for tomorrow morning.
El gerente de ventas organiza una reunión para mañana en la mañana.

He suggests a date and time for the meeting.
Él sugiere una fecha y hora para la reunión.

The receptionist confirms the appointment with the doctor.
La recepcionista confirma la cita con el doctor.

He reschedules the meeting due to a conflict.
Él reprograma la reunión debido a un conflicto.

They cancel the meeting because of an emergency.
Ellos cancelan la reunión debido a una emergencia.

The client would like to reschedule the call for next week.
Al cliente le gustaría reprogramar la llamada para la próxima semana.

Monday at 2 pm would be a good time for the meeting.
El lunes a las 2 pm sería un buen momento para la reunión.


Connection instruments. Instrumentos de conexión.

                                        Audio 4.2.3

EmailPhoneWhatsAppTelegramFacebook Messenger Facebook

InstagramTwitterZoomSkypeGoogle Meet

                                        Audio 4.2.4

We use email to send important documents. 
Usamos el correo electrónico para enviar documentos importantes.

She left her phone at home and missed the call. 
Ella dejó su teléfono en casa y perdió la llamada.

He prefers to talk on the phone instead of sending text messages.
Él prefiere hablar por teléfono en lugar de enviar mensajes de texto.

She sents a message on WhatsApp to confirm the meeting. 
Ella envió un mensaje por WhatsApp para confirmar la reunión.

We create a group on Telegram to coordinate the project. 
Creamos un grupo en Telegram para coordinar el proyecto.

I chat with my friend on Facebook Messenger every morning. 
Yo chateo con mi amigo en Messenger de Facebook cada mañana.

She posts updates on Facebook about her vacation. 
Ella publica actualizaciones en Facebook sobre sus vacaciones.

They use Instagram to showcase their products. 
Usan Instagram para mostrar sus productos.


EJERCICIO RESUELTO 4.2.1

A continuación se dará un conjunto de oraciones cuyas palabras se encuentran en un orden incorrecto. Ordena las palabras de cada oración de manera que queden perfectamente ordenadas.

meeting  suggests  a  tomorrow he
the  appointment  doctor with  confirm
schedule meeting  for  next  monday
email  use to  send  documents
with  group telegram  coordinate project 
on  friends  with  messenger chat
products showcase  instagram  use to 
confirms  client's  appointment receptionist
at  2  meeting  pm schedule
meeting use to  confirm  whatsapp

Para ver el orden correcto de las palabras de cada oración, haz clic aquí.


EJERCICIO PROPUESTO 4.2.1


A continuación se dará un conjunto de oraciones cuyas palabras se encuentran en un orden incorrecto. Ordena las palabras de cada oración de manera que queden perfectamente ordenadas.

reschedule call  for  next  week
documents  send important  email via 
he over  text  messages prefers  phone 
talk on  phone  instead  of  sending  messages
meeting  tomorrow for  sales  schedule
for  friday doctor's  schedule appointment 
cancel emergency  situation of  because  meeting 
facebook  friends chat  to  messenger  use with 
products use new  showcase  instagram  to 
appointment  doctor's  via  confirm phone

Para ver el orden correcto de las palabras de cada oración, haz clic aquí.


CLASS 2. CLASE 2.

 

LISTENING. ESCUCHA.


EJERCICIO RESUELTO 4.2.2

A continuación se te dará un listening y su texto en el cual se ha suprimido varias frases que debes completar en los espacios en blanco escuchando el listening.

                                        Audio 4.2.5

In today's (1) interconnected world, communication is key. Whether it's in our personal or professi (2) onal lives, we rely heavily on communication to connect with others and get things d (3) one. That's why it's so important to develop strong communication skills. 

Effecti (4) ve communication involves more than just speaking clearly and articulately. It also (5) requires active listening, empathy, and the ability to read nonverbal cues. By under (6) standing the needs and perspectives of those we communicate with, we can better tail (7) or our messages to be received positively. 

One way to improve our communication s (8) rse range of people. 

Another important aspect of effective communication is being (11) mindful of the tone and language we use. By approaching conversations with kindness (12) and respect, we can create a more positive and productive environment for everyone (13) involved. 

Remember, communication is a two-way street. By putting effort into imp (14)he reschedules the meeting due to a conflict(14) roving our own communication skills, we can build stronger, more fulfilling relation (15)she left her phone at home and missed the call(15) ships with those around us.

Para ver la solución a este ejercicio, haz clic aquí.


EJERCICIO PROPUESTO 4.2.2


                                        Audio 4.2.6

A continuación se te dará un listening y su texto en el cual se ha suprimido varias frases que debes completar en los espacios en blanco escuchando el listening.

Mindfuln (1) ess is the practice of being fully pres (2) ent and engaged in the current moment, (3) without judgment or distraction. It is (4) a valuable skill that can improve menta (5) l, emotional, and physical well-being. (6) By focusing on the present, we can redu (7) ce stress and anxiety, improve decision (8) ulness has numerous benefits, including (11) reducing symptoms of depression, anxie (12) ty, and chronic pain. It can also impro (13) ve sleep, increase focus and attention, (14) and boost immune function. By incorpor (15) ating mindfulness practices into our da (16) ily routines, such as meditation or min (17) dful breathing, we can reap these benef (18) its and cultivate greater self-awarenes (19) s. 

In a world filled with constant d (20) istractions and stressors, mindfulness (21) can help us slow down, tune in, and fin (22) d peace in the present moment. By takin (23) g the time to be mindful, we can improv (24) e our overall well-being and lead happi (25) er, more fulfilling lives.

A continuación se te dará un listening y su texto en el cual se ha suprimido varias frases que debes completar en los espacios en blanco escuchando el listening.

Para ver la solución a este ejercicio, haz clic aquí.


CLASS 3. CLASE 3.


SPEAKING. HABLA.


Genera la siguiente conversación:

                                        Audio 4.2.7

Person 1: What time is the meeting today?
Person 2: It's at 3 pm in the conference room.
Person 1: Can we reschedule for tomorrow morning?
Person 2: Let me check my calendar. Yes, that works.
Person 1: How do you prefer to communicate?
Person 2: I prefer email for work matters.
Person 1: Have you heard of the new app Signal?
Person 2: Yes, I use it for personal messages.
Person 1: Do you have any questions for me?
Person 2: No, everything is clear. Thank you.


EJERCICIOS PROPUESTOS 4.2.3

1. EJERCICIO DE REACCIÓN.

A continuación, se te presenta un "listening" con expresiones  en inglés. Entre frase y frase hay una pausa. Traduce al español verbalmente entre las pausas.


                                          Audio 4.2.8

2. A continuación, se te presenta un "listening" con expresiones  en  español. Entre frase y frase hay una pausa. Traduce al inglés verbalmente entre las pausas.

                                        Audio 4.2.9

3. EJERCICIO DE SOMBREO.

Sombrear la conversación de la clase 3.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Temario A1